Gijsen Zien & Horen

voorwoord

Het jaar 2018 stond in het teken van ons 65-jarig bestaan, een bijzondere mijlpaal. De Gijsen Gazet is zo goed ontvangen bij het publiek, dat wij hebben besloten hiermee door te gaan in 2019! Dezelfde krant in een nieuw jasje. Hoe in de afgelopen edities de historie werd besproken, zullen wij ons nu gaan focussen op de toekomst. Nieuwe acties, innovaties en nog veel meer.

In deze editie hebben wij het zoal over de trends in de brillenbranche; de digitalisering, de alternatieven voor de bril, Japans materiaal en het feit dat de bril steeds meer een mode-accessoire wordt. Verder nemen wij u mee in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Ray-Ban glazen en besteden wij extra aandacht aan Lindberg Precious en Porsche 911.

Wij hopen u op deze manier te laten zien waar het Gijsen-team zich mee bezig houdt en hoe wij ons blijven vernieuwen. Veel lees- en kijkplezier en we hopen u snel weer te mogen begroeten in onze winkel.

Een kijkje in de toekomst

Naar de opticien gaan wordt steeds meer een belevenis

De brillenbranche is in de afgelopen 10 jaar enorm gegroeid. Hoe vroeger de bril werd gezien als een oplossing voor een kijkprobleem, die men kocht bij een winkel die veel weg had van een apotheek, is het vandaag de dag veel meer dan dat. Door allerlei innovaties in de techniek en veranderingen in de maatschappij is de bril nu een multifunctioneel product en wordt het naar de opticien gaan steeds meer een belevenis. Het aangepaste zicht is beter als ooit tevoren en de bril dient nu ook als een volwaardig modeaccessoire.

Als Gijsen-team proberen we continu te innoveren, zowel voor als achter de schermen. We lopen voorop met onze technische apparaten en houden onze collectie up-to-date. Op het gebied van glazen vinden er constant ontwikkelingen plaats die wij toepassen in onze verkoop. Door al deze vernieuwingen is het van groot belang dat de kennis van ons team telkens wordt verbreed. Er worden dan ook regelmatig bijscholingen, trainingen, beurzen, congressen en andere leerzame activiteiten gepland, om zo te blijven groeien. Op deze manier hoopt het Gijsen-team u altijd met de beste service en kennis het meest optimale zicht te kunnen bieden.

In de komende edities zullen wij u op verschillende manieren een kijkje achter de schermen geven. Zo laten we een aantal medewerkers van ons team aan het woord en nemen we u mee in de nieuwste ontwikkelingen in de optiek branche.

Restyling

Zonnebrillencorner

Begin oktober zijn wij gestart met de restyling van onze zonnebrillencorner. Hierin hebben de merken Ray-Ban, Adidas en Oakley meer aandacht gekregen. Afgelopen februari hebben de laatste aanpassingen plaatsgevonden voor onze luxe merken, waardoor wij nu summer ready zijn.

Wij hebben namelijk de eer gekregen om een Ray-Ban Certified Premium Reseller te mogen zijn. Dit houdt in, dat wij nu beschikken over een officiële Ray-Ban shop-in-shop. Hiervan zijn er maar 6 in heel Nederland. Ook Oakley heeft door deze restyling ervoor gekozen een shop-in-shop bij ons in de winkel te plaatsen. Verder heeft de Adidas presentatie een prominente plek behouden en is er hierdoor een sportcorner ontstaan. Daarnaast is er een wand gecreëerd waar onze exclusievere merken zoals Cartier, Chanel, DITA, Tom Ford en Thom Browne nog beter tot hun recht komen. De zonnebrillencorner heeft op deze manier een hele nieuwe look & feel gekregen.

EEN ACCESSOIRE DAT VRIJHEID UITSTRAALT

ELEGANT DE HELE ZOMER LANG DANKZIJ DE NIEUWE STYLE SHADES

Flexibiliteit is de filosofie achter de elegante en praktische Style Shades van Silhouette. Slaat het weer plots om van regen in zon? Dankzij Style Shades ben je flexibel en elegant in elke situatie, zonder dat je een extra zonnebril moet meenemen. In een oogwenk verander je deze randloze Silhouette namelijk in een trendy zonnebril die je ogen 100 % beschermt tegen schadelijk zonlicht.

De visionaire Style Shades collectie ('Made in Austria') is verkrijgbaar in vijf verschillende vormen, telkens in twee verschillende kleuren. Er bestaat een ideale combinatie voor elke gelegenheid, die altijd perfect bij je persoonlijke smaak past. Van coole pilootbrillen tot tijdloze cat-eye modellen, je hoeft nooit meer extra plaats in je tas te voorzien voor een tweede bril. Nu schadelijke uv A-, B- en C-stralen je niks kunnen maken, ben je helemaal klaar voor een zorgeloze, zonovergoten zomer.

Het is ook mogelijk om meekleurende glazen in uw bril te slijpen. Meekleurende galzen kleuren buiten donker op en krijgen snel hun oorspronkelijke helderheid terug zodra de lichtintensiteit van de omgeving vermindert. De volledige UV-bescherming blijft tijdens deze overgangen gehandhaafd. Met meekleurende glazen hoeft u nooit meer aan uw zonnebril te denken en heeft u in iedere situatie goed zicht.

Innovatie

Ray-Ban Prescription brillenglazencollectie

Innovatieve technologieën komen samen met baanbrekende correctie- en zonnebrilmonturen in de Ray-Ban Prescription brillenglazencollectie. Deze glazen maken het mogelijk om uw correctie-wensen toe te passen op uw favoriete Ray-Ban montuur. Bijkomend voordeel is dat het logo van het bekende merk opgenomen wordt in het glas.

S P E C I A A L V O O R J O U !
Uniek aan deze brillenglazen is dat de sterkte van uw ogen kan worden aangepast aan het montuur dat u kiest. Dit omdat het sterkte-bereik kan verschillen per Ray-Ban montuur. Zoals u van Ray-Ban gewend bent, kunt u elk montuur naar eigen wens samenstellen. Door te kiezen voor Prescription brillenglazen kunt u ook de gewenste glaskleur kiezen. Zo zijn de Ray-Ban brillen en zonnebrillen met Prescription brillenglazen authentiek aan het originele design.

D I G I TA L S U R FA C E T E C H N O L O G Y ( D T S )
Bij het ontwikkelen van deze brillenglazen is gebruik gemaakt van de Digital Surface Technology (DST). Dit is een digitaal geoptimaliseerd maatglas, dit zorgt niet alleen voor een gecertificeerd brillenglas van hoge kwaliteit, maar ook voor een glas die de grenzen van optische technologie nog verder verlegd. Bovendien bieden de brillenglazen u een helder zicht en verlichten zij vermoeide ogen.

M A X I M A L E P R E C I S I E
Dankzij tientallen jaren ervaring met lensproductie is het Ray-Ban fitting-proces zo verfijnd, dat elke lens perfect in het frame past.

H E L L O S U N S H I N E
Ray-Ban zonnebrillen op sterkte beschikken over UV-bescherming die verblinding en weerkaatsing tegenhoudt. Op deze manier beschermt u uw ogen tegen zonlicht.

LOGO
Authentieke RAY-BAN® lenzen zijn aangepast aan uw visie behoeften en gecertificeerd door de gegraveerde RAY-BAN®-handtekening op de rechterlens en de RBinitialen op de linkerlens.

KOM LANGS
Wilt u meer weten over deze bijzondere lijn van brillenglazen? Of heeft u een Ray-Ban montuur dat u graag gepersonaliseerd op sterkte wilt laten maken? Kom dan langs bij ons in de winkel.

Kleine Hulp Actie

We reizen jaarlijks af naar Cambodja, om de bevolking een beter zicht te geven

Afgelopen november is onze collega Manon samen met de Kleine Hilfsaktion naar Cambodja geweest om oogzorg te bieden. Zij, Michaël Jäger en het Bareebo team hebben bij 1590 Cambodjanen de ogen gemeten en gescreend op oogafwijkingen. Daar waar ze de middelen niet hebben en de hulp het hardst nodig is.

Manon’s ervaringen in het kort.

De Cambodjaanse bevolking heeft niet veel, door de nog zeer recente geschiedenis. Maar ze zijn zo vriendelijk, optimistisch en dankbaar voor alles wat ze krijgen. De hulp is hard nodig, maar het verrichten van een oogmeting gaat daar niet zo eenvoudig als hier. Het is een hele uitdaging. Gelukkig zijn we er met een tolk en wat hulpmiddelen toch in geslaagd om 820 correctiebrillen, 650 leesbrillen en 486 zonnebrillen aan te meten.

Het grappigste moment wat ik nooit meer zal vergeten is toch wel deze:
Een meneer komt op zijn motor naar ons toe en zegt: “Ik kan van ver eigenlijk niet zo goed zien. Dichtbij gaat het wel goed.” Het grootste E op het papier aan de overkant was niet leesbaar. S-1,00 werd S-2,00 en zo verder. Met een gezichtsscherpte van 100% en een voorschrift van S-3.50 en S-4.50 gaat hij naar buiten. We vroeger hem: “Ziet u eigenlijk wel iets op de motor?” Hij begon te lachen, zijn reactie was echt onbetaalbaar. Toen begreep ik pas waarom het zo’n chaos is op de weg in Cambodja. Haha!

Het was een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Vooral heel leuk en bijzonder om een land met bevolking van zo dichtbij te mogen leren kennen. De klanken die ze maken, die je helemaal niet begrijpt en die grote glimlach.

Op www.kleinehulpactie.nl zijn alle reisverslagen van Manon te lezen.

Nog meer lezen?

Kijk eens op onze pagina 'blog'!

Regelmatig zetten wij een nieuwe blog online. Blijf op de hoogte en neem regelmatig een kijkje bij 'blog'.

Artdirector & fotograaf: Kim Booij Photography – kimbooij.nl | Fotograaf interieur: STUDIO Sid – studiosid.nl | Grafische vormgeving: StudioMarq – studiomarq.nl | Hairstyling: Bie Bibi – biebibi.nl | Visagie: Veronique Castermans | Styling & kleding: FEE Collective – feecollective.com | Kleding: Senza Dubbio – jachtkleding-online.nl | Fotolocaties: Bibliotheek Ligne – dedomijnen.nl/bibliotheek | Coffee Mundo The Library – coffeemundo.com | Hotel Merici – hotelmerici.nl | Restaurant De Apotheek – restaurant-apotheek.nl | FEE Collective – feecollective.com | Verspreiding: postnl